شناسهٔ خبر: 24445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان گيلان:

استان گيلان از فعال‌ترين استان‌های كشور در عرصه نظارت عاليه بر ساخت و سازهاست

حمیدرضا موسوی عربانی رئيس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن آوری‌های نوين ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان گيلان گفت: در عرصه نظارت عالیه ساخت و سازهای استان و پیگیری رعایت مقررات ملی ساختمان، استان گیلان از استان‌های فعال کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، سید حمیدرضا موسوی عربانی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن‌آوری‌های نوین ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: استان گیلان با بالغ بر ۲۰۰۰۰ نفر مهندس، ۳۰۰۰ نفر کاردان فنی ساختمان و بیش از ۶۰۰ معمار تجربی و نیز دارا بودن ۴۰۰ دفتر مهندسی ساختمان دارای پروانه اشتغال بکار، جزء استان‌های فعال در عرصه کنترل ساخت و ساز و پیگیری رعایت مقررات ملی ساختمان است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن‌آوری‌های نوین ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه در خصوص نظارت عالیه صورت پذیرفته از پروژه‌های ساختمانی استان اعلام كرد: در اجرای نظارت عالیه، این اداره کل از سال ۹۱ تاکنون، از ۴۶۳۷ پروژه ساختمانی به مساحت ۲۶۰۶۶۱۳ مترمربع بازدید بعمل آورده که منجر به اعلام ۸۵۴ مورد تخلف ساختمانی به شهرداری شده و بیش از ۱۰۳۷ مهندس به شورای محترم انتظامی استان معرفی شدند.

وی افزود: این نظارت عالیه توسط ۸ کارشناس عمران، ۳ کارشناس معماری، ۳ کارشناس مکانیک و ۱ کارشناس برق این اداره کل صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است در راستای ترویج مقررات ملی ساختمان در سطح استان، نظارت عالیه در بخشداری‌ها و روستاهای استان گیلان، در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و این نظارت توسط کارشناسان دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی و کاردانی ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها تحت پوشش قرار گرفته است.

نظر شما